Dom i Wnętrze

Wieczorem nie możesz zasnąć, a rano budzisz się niewyspany? Są na to sposoby! Oto porady, jak poprawić jakość snu

Jak poprawić jakość snu? Przydatne wskazówki. Sen – głęboki, nieprzerwany, niczym niezakłócony – jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na zdrowie i samopoczucie człowieka. Warto więc wiedzieć, jak poprawić jakość snu, aby rano budzić się wypoczętym i mieć energię do działania!

 

Z tekstu dowiesz się:

  • W jaki sposób oświetlenie w sypialni wpływa na jakość snu?
  • Jak zadbać o wieczorny relaks, żeby szybko zasypiać i budzić się wypoczętym?
  • Jaka temperatura powinna panować w sypialni?

 

Oświetlenie w sypialni a jakość snu

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że na jakość snu może mieć wpływ oświetlenie zamontowane w sypialni. Przede wszystkim musi to być światło ciepłe, czyli takie, które pozwala organizmowi na relaks i odpoczynek, wprowadza do wnętrza nastrój przytulności oraz intymności. Sypialnia ma się kojarzyć z wypoczynkiem – mogą więc tam się znaleźć lampy stojące, stylowe kinkiety nad łóżkiem albo lampki nocne, które stworzą delikatny półmrok, sprzyjający chwilom spokoju. Warto, by włącznik do nich znajdował się w zasięgu ręki, tak aby do ich zgaszenia nie było konieczne wstawanie z łóżka. Szeroki wybór oświetlenia do sypialni znaleźć można tutaj.

 

Druga ważna sprawa to unikanie przed snem kontaktu ze źródłami światła niebieskiego – smartfonem, tabletem, komputerem czy telewizorem. Ich ekrany emitują światło, które pobudza mózg do aktywności, a organizm – do działania i koncentracji. Jeśli więc wieczorem długo wpatrujemy się w smartfona albo oglądamy telewizję, możemy mieć problem z szybkim zaśnięciem i utrzymaniem zdrowego, głębokiego snu. Obecnie wielu producentów urządzeń elektronicznych zaczyna montować w nich taki filtr światła niebieskiego, który ma ograniczyć jego wpływ na organizm. Tak czy owak jednak przed snem lepiej się wystrzegać elektroniki.

 

Wieczorny relaks pomoże się wyspać

Kolejna kwestia, która może mocno poprawić jakość snu, to wygospodarowanie wieczorem kilku chwil na ulubione relaksujące czynności. Dla jednych może to być czytanie książek, dla innych – długa, ciepła kąpiel z dodatkiem soli o przyjemnym aromacie. Ważne, by były to czynności wyciszające – takie, które nie wymagają wielkiego wysiłku fizycznego ani emocjonalnego, a jednocześnie sprawiają przyjemność.

 

Nie można zapominać o tym, by wieczorem zbytnio się nie objadać. Ciężka, tłusta, kaloryczna kolacja obciąży układ pokarmowy i utrudni zasypianie. Wieczorem zdecydowanie lepiej zjeść coś lekkiego – na bazie świeżych warzyw, węglowodanów złożonych i wysokiej jakości białka. Wiele osób lubi też wypić przed snem szklankę ciepłego mleka z łyżką miodu. Mówi się bowiem, że taki napój pozwala natychmiast zasnąć. Z pewnością można wypróbować tę metodę!

 

Optymalna temperatura w domu

Szukając metod na poprawienie jakości snu, nie można pominąć kwestii optymalnej temperatury w domu. Zarówno zbyt niska, jak i zbyt wysoka – może utrudniać zaśnięcie, a także powodować, że będziemy się przebudzać w nocy. Dodatkowo mocno podkręcone kaloryfery wysuszają powietrze w sypialni. Dlatego pomieszczenie, w którym śpimy, warto przed spaniem porządnie wywietrzyć, a temperaturę w nim utrzymywać na poziomie 18–22°C. Pozwoli to uzyskać optymalne warunki do nocnego wypoczynku!

Previous ArticleNext Article

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

https://wanguardpr.pl/wygodny-stroj-dla-jezdzca/ http://web7group.com/trwale-garnki-i-patelnie-kuchenne-co-wybrac/ http://meble.nom.pl