Właściwie żadna współczesna firma nie jest w stanie funkcjonować bez komputera. Rozmaite programy pomagają w usprawnieniu pracy, a czasem są wręcz niezbędne. O jakie aplikacje chodzi i do czego mogą się one przydać? Read more

Właściwie żadna współczesna firma nie jest w stanie funkcjonować bez komputera. Rozmaite programy pomagają w usprawnieniu pracy, a czasem są wręcz niezbędne. O jakie aplikacje chodzi i do czego mogą się one przydać? Read more
Podobno nie szata zdobi człowieka. Idąc tym tropem, nie powinno oceniać się książki po okładce, a produktu po jego opakowaniu. Wszyscy jednak podświadomie to robimy. Zwracamy uwagę szczególnie na rzeczy nowe, zaskakujące i wyjątkowo piękne. Prawie każdy producent opakowań także o tym wie i oferuje ciekawe sposoby na zapakowywanie produktów. Read more
Wnioski kredytowe składamy w celu uzyskania dodatkowych funduszy – najczęściej są to kwoty nieprzekraczające 2 tysięcy złotych. Przeznaczamy je zazwyczaj na drobny sprzęt AGD w mieszkaniu, na prezenty dla bliskich osób czy też jako podarunek z okazji ślubu, chrzcin czy innych uroczystości. Zazwyczaj również nie mamy problemów z otrzymaniem niewielkich kwot na kredyt. Co jednak, jeśli wnioskujemy o większe sumy, np. na zakup mieszkania? Kiedy bank może odmówić nam przyznania kredytu? Read more
Decyzja o implementacji systemu ERP w przedsiębiorstwie jest szalenie istotna z ekonomicznego punktu widzenia. Kwota inwestycji jest niemała, a okres zwrotu może wynieść nawet kilka lat. W tej sytuacji niezwykle istotne jest dokładne zaplanowanie procedury wdrażania nowego systemu. Im lepiej etap ten zostanie przygotowany, tym mniejsze koszty poboczne zostaną wygenerowane. Jak powinno wyglądać wdrażanie systemu ERP w praktyce? Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej.
Read more
Zaplanowanie stoiska targowego nie jest wbrew pozorom łatwym zadaniem. Często kilka niewielkich detali może w bardzo dużym stopniu wpłynąć na efektywność wybranego rozwiązania. Dlatego warto dokładnie przemyśleć rozmieszczenie wszystkich elementów. Read more
Niemal wszyscy przedsiębiorcy działający dzisiaj na polskim rynku zdają sobie sprawę z tego, że reklama jest dźwignią handlu. Reklama musi być jednak subtelna – docierać zarówno do nowych, potencjalnych klientów, jak i budować świadomość marki wśród obecnych. Jednym z najlepszych sposobów na to są oczywiście gadżety reklamowe! Read more
Jedną z możliwości reklamowania własnej firmy są targi branżowe. To okazja do poznania oferty konkurencji, potrzeb klientów i nawiązania nowych relacji biznesowych. Wiele zależy od tego, jak nasza firma się zaprezentuje, zarówno od strony oferty, jak i wizualnej oprawy. Read more
Klienci wymieniający waluty w sieci dokonują transakcji nie tylko z myślą o spłaceniu rat kredytowych, przygotowaniu środków pieniężnych niezbędnych do spędzenia wymarzonych wakacji, uregulowania zobowiązań z zagranicznymi kontrahentami ale także coraz częściej w celu inwestowania na rynku walutowym. Kantor online ze względu na bardzo atrakcyjny kurs pozwala osiągnąć zarobki na walutach. Read more
Małe i średnie przedsiębiorstwa mają inne potrzeby niż wielkie korporacje i międzynarodowe konsorcja. Nie oznacza to jednak, że nie mogą korzystać z zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które nie tylko usprawniają zarządzanie, ale także podnoszą konkurencyjność firmy na rynku.
Marketing bezpośredni stawia sobie bardzo jasne cele. Skupiają się one głównie na formułowaniu przekazu reklamowego w taki sposób, aby w potencjalnym kliencie wywołać bardzo konkretną reakcję. Aby ten cel osiągnąć, marketingowcy wykorzystują narzędzia marketingu bezpośredniego, skupiając się na poprawieniu efektywności prowadzonej przez siebie kampanii. Istnieje kilka prostych wskazówek, którymi marketingowiec może się posługiwać, aby osiągnąć lepsze efekty swojej pracy.
Należy odróżnić marketing produktu od marketingu bezpośredniego. Ostatecznym celem tego drugiego jest bowiem zakup. Oczywiście, wszelkie działania, które zmierzają do budowania pozytywnego wizerunku marki, są korzystne, a wręcz niezbędne, ale to nie one stanowią cel. Nasze wysiłki powinny być ukierunkowane na sprzedaż. Liczy się wynik.
W materiale reklamowym powinny być jasno przedstawione usługi lub produkty, które są oferowane klientowi. Nie zawsze musi być to zniżka, mająca formę ulotki z kuponem lub dodatek darmowy. Ważna w tym wypadku jest łatwa w odbiorze i bezpośrednia informacja o składanej propozycji. Warto pamiętać o tym, aby oferta składana klientowi miała ograniczenie w czasie, osiągane czasową ważnością propozycji lub dostępnością proponowanych produktów. Tego rodzaju wyjście zmobilizuje klienta do działania, pozwoli uświadomić mu fakt, że czas na działanie jest teraz, a najdalej w wolnej chwili. Ważne jest skonstruowanie oferty w taki sposób, aby klient wywnioskował, iż brak reakcji na propozycję zaskutkuje straceniem wyjątkowej okazji. Przekaz wymaganego od klienta postępowania powinien być jasny, prosty i jak najmniej skomplikowany. Nieodłącznym elementem jest zatem krótka instrukcja dołączona do materiału reklamowego, określająca to, co należy zrobić, aby móc skorzystać z oferty.
Niezwykle przydatną informacją zwrotną są wszelkie szczegóły dotyczące tego, kim są klienci naszej firmy. Dzięki zaawansowanym narzędziom internetowym możemy w tej chwili z łatwością śledzić ruch na naszej stronie www, dzięki czemu zyskujemy dokładne informacje o każdym naszym potencjalnym kliencie. Dzięki temu monitorujemy target i otrzymujemy dane na temat tego, kim jest grupa docelowa. Jeśli nowe technologie nie mogą być wykorzystane w naszych działaniach, warto sięgnąć po tradycyjne metody i oznaczyć materiał w taki sposób, aby informacja zwrotna na pewno do nas dotarła. Najprostszą metodą jest wykorzystanie specjalnego kodu, który klient musi podać, kiedy chce wykorzystać zniżkę. Zyskujemy w taki sposób informację np. o obszarze dystrybucji ulotki.
Jedną z najważniejszych zasad marketingu jest fakt, że ludzie kupują towary wtedy, kiedy oni są gotowi na zrobienie zakupów, a nie wtedy, kiedy firma gotowa jest sprzedać swój produkt. Żeby osiągnąć sukces i dokonać korzystnej wymiany towarów lub usług, należy działać konsekwentnie i stosować różne metody sprzedaży. Często popełnianym przez sprzedawców błędem jest poddawanie się po drugiej i trzeciej nieudanej próbie. Zwykle, aby sprzedać produkt, potrzeba co najmniej kilku prób, dlatego nie wolno się poddawać, należy przebierać w narzędziach i metodach i za wszelką cenę dążyć do celu. Aby uatrakcyjnić te działania, można wykorzystać slogany, które będą interesujące i motywujące dla klienta. Dobrze skonstruowane hasło reklamowe przyciągnie uwagę i pozwoli na jakiś czas ją utrzymać. Ważne, aby slogan wzbudzał zainteresowanie i przekonywał do właściwości produktu, które są niezbędne klientowi. Tego typu dodatek zachęci bowiem do działania.