Biznes

Jakie wybrać stoisko na targi branżowe?

Jedną z możliwości reklamowania własnej firmy są targi branżowe. To okazja do poznania oferty konkurencji, potrzeb klientów i nawiązania nowych relacji biznesowych. Wiele zależy od tego, jak nasza firma się zaprezentuje, zarówno od strony oferty, jak i wizualnej oprawy.

Na początek umiejscowienie

Organizatorzy targów starają się zawsze by dostępna powierzchnia wystawowa była jak najlepiej wykorzystana. Im więcej wystawców tym lepsza renoma targów i zainteresowanie zwiedzających, co przekłada się na dochód organizatorów. Dla firm chcących się zaprezentować na targach powstaje pytanie jak stoisko targowe winno być usytuowane dla osiągnięcia maksymalnego efektu wizualnego.
Możemy wyróżnić kilka rodzajów usytuowania stoisk:
– szeregowe – ograniczone jest z trzech stron co utrudnia dostęp do niego, ale jest to najtańsza opcja do wyboru;
– narożne – powierzchnia ograniczona tylko z dwu stron co ułatwia dostęp zwiedzającym i daje dobre warunki prezentacji firmy;
– czołowe – ma tylko jedną ściankę ograniczającą dzięki czemu zwiedzający mogą swobodnie przezeń przechodzić, jednak do pewnego stopnia ogranicza to możliwości pokazowe;
– wyspowe – opcja najdroższa, mało dostępna, o dobrych możliwościach ekspozycyjnych i przepływie zwiedzających.
Aby zarezerwować dobre miejsce, warto zawczasu zainteresować się dostępnymi opcjami stoisk targowych.

Jakie stoisko targowe wybrać?

Gdy już mamy zarezerwowane miejsce, najwyższa pora na dopasowanie wyglądu stoiska. Producentów stoisk targowych jest bardzo wielu, ale podstawowe pytanie to czy projektować indywidualne stoisko czy skorzystać z rozwiązań gotowych. Obie te możliwości maja swoje wady i zalety.
Indywidualne stoisko targowe zapewne marzy się wielu firmom. Jednakże jest to rozwiązanie bardzo kosztowne i właściwie tylko duże i dochodowe firmy mogą sobie na nie pozwolić. Daje ono oczywiście dużo lepsze możliwości prezentacji firmy, gdyż tworzone jest tak, by odpowiadać charakterystyce firmy. Wadą może być trudność w jego modyfikowaniu, co oznacza, że zawsze potrzeba dysponować identyczna powierzchnią wystawową.
Rozwiązaniem dla wielu jest skorzystanie z systemów wystawienniczych. Mogą być one panelowe lub modułowe. Najważniejszą ich zaletą jest możliwość łatwego dostosowania stoiska do aktualnej powierzchni i miejsca wystawowego. Dzięki temu także jego przechowywanie, transport i rozkładanie jest prostsze niż w przypadku stoiska indywidualnego. Ponadto rozwiązanie systemowe można z biegiem czasu rozbudowywać o nowe elementy, w miarę jak nasza firma się rozwija i może sobie pozwolić na więcej przestrzeni wystawowej.
Istnieje także możliwość wynajęcia stoiska targowego. W przypadku gdy nasza firma pojawia się sporadycznie na targach, zakup własnego stoiska może okazać się zbyt dużym kosztem. Wówczas wynajęcie jest zdecydowanie bardziej korzystne. Jeżeli prezentujemy firmę na każdych targach, warto zainwestować w stoisko wykonane z dobrych i solidnych materiałów, które wytrzymają lata użytkowania.

Estetyka i elegancja

Miejsce na hali wystawowej, wyposażenie to nie wszystko. Przede wszystkim trzeba przyciągnąć zainteresowanie zwiedzających. Najprostsze rozwiązania są zazwyczaj najlepsze, dlatego warto postawić na elegancję i estetykę stoiska targowego. Warto zadbać, by elementy dodatkowe i grafika były spójne wizerunkowo. Wszak stoisko jest wizytówką firmy, zatem powinno się z ją jednoznacznie kojarzyć i sprawiać, że zostanie zapamiętana.

Previous ArticleNext Article
802.org direct.pl eshaphotography.com