Ciekawe

Tajemniczy klient

Hasło badania marketingowe  najczęściej kojarzone są z wypełnianiem ankiet, długimi rozmowami na dany temat lub opiniami dotyczącymi nowych produktów. Jak się okazuje jednak, badania marketingowe mogą przybierać całkiem oryginalne formy. Z pewnością jednym z nich jest tzw. Tajemniczy Klient. Chodzi o osobę, która zatrudniona jest przez różnego rodzaju instytucje oraz agencje marketingowe, pod pretekstem zakupu produktu lub zamówienia usług sprawdza jaki jest poziom obsługi klienta, nawet tego najbardziej kłopotliwego. Tajemniczy klient jest prawdziwym zagrożeniem dla wszystkich, którzy podchodzą do swoich klientów nieprofesjonalnie lub zbyt swobodnie. Tajemniczy klient to również doskonały pomysł na dodatkową pracę dla studentów lub osób, które posiadają trochę wolnego czasu. Wystarczy być osobą pełnoletnią oraz charakteryzować się wysoką kulturą osobistą. Zlecenia dotyczące sprawdzenia usług poszczególnych przedsiębiorstw mogą pojawiać się zarówno często, jak i stosunkowo rzadko. Dlatego też, trudno jest traktować pracę na stanowisku tajemniczego klienta jako pracę na pełen etat.
 

Marketing

Marketing wraz z rozwojem rynku usług i produktów osiągnął ogromną popularność. Nauka, która polega przede wszystkim na promocji doczekała się wielu opracowań, specjalnej metodologii oraz zaufania wielu przedsiębiorców na całym świecie. Wielu z nich nie wyobraża sobie już swojej firmy, bez możliwości jaką są badania marketingowe. Pełne zaufanie właścicieli firm bierze się przede wszystkim z faktu, że są one bardzo miarodajne. Niejedna marka dzięki różnego rodzaju badaniom uniknęła ogromnej wpadki lub osiągnęła ogromny sukces. Nic więc dziwnego, że badania marketingowe cieszą się tak dużym zaufaniem i powodzeniem. Największe agencje marketingowe nie narzekają na brak zleceń, dzięki czemu ich reputacja sama pracuje nad ich nowymi klientami i paradoksalnie nie potrzebują one dodatkowych akcji marketingowych swojej własnej marki. Każdy, kto chce na rynku osiągnąć sukces, ale nie ma odpowiedniego doświadczenia, powinien zlecić wykonanie odpowiednich badań marketingowych. Będzie to najlepsze co można zrobić, aby przewidzieć zachowania konsumentów oraz dokładnie poznać ich potrzeby.
 

Segmentacja

Hotelarstwo należy do jednej z najważniejszych gałęzi gospodarki. Usługi hotelarskie dotyczącą bardzo wielu polskich regionów i generują każdego roku ogromne zyski dla budżetu państwa. Hotelarze nie przestają jednak wciąż szukać nowych rozwiązań dla swoich obiektów. Jednym z nich jest tzw. segmentacja klientów. Polega ona na scharakteryzowaniu grup gości, którzy najczęściej odwiedzają dany obiekt. Badania marketingowe tego typu pozwalają skupić się odbiorcach, których jest najwięcej. Jeżeli np. segmentacja wykaże, że znacznie częściej odwiedzają dany hotel biznesmeni, zainteresowani zapleczem konferencyjnym, niż rodziny z dzieckiem, właściciel hotelu będzie wiedział, że znacznie lepszą inwestycją będzie nowa sala konferencyjna, niż np. poszerzenie placu zabaw dla dzieci.  Nic więc dziwnego, że nawet niewielkie przedsiębiorstwa hotelarskie zaczynają rozumieć, że segmentacja może zarówno pomóc wyjść im z kłopotów finansowych, jak również zapewnić stałą, powracającą regularnie klientelę. Warto więc rozważyć taką możliwość już na samym początku działalności, tak aby uniknąć niepotrzebnej pomyłki w wyborze grupy docelowej swoich gości.
http://www.juratel.com.pl/

Previous ArticleNext Article