Każdy posiadacz przyczepy koniecznie powinien być również w posiadaniu kół podporowych. Bez nich nie jest możliwe chociażby załadowanie cięższego towaru na przyczepę. Ważne jest również, aby wybrać koła odpowiednio dopasowane do przyczepy.
Udźwig przyczepy a rodzaj kół podporowych
Warto mieć na uwadze, że w zależności od wagi i udźwigu przyczepy wskazane są inne koła podporowe. Po prostu, w przypadku większej przyczepy, na którą załadowuje się cięższe towary, potrzebne są mocniejsze, bardziej wytrzymałe koła. Najczęściej posiadają one również nieco bardziej skomplikowaną konstrukcję. Koła, ażeby utrzymać przyczepę, potrzebują bowiem dodatkowych ulepszeń, zbędnych w przypadku małych przyczep o niewielkim udźwigu.
Różnica pomiędzy kołami podporowym iw przypadku przyczep o małym i dużym udźwigu dotyczy również sposobu ich mocowania. Jeśli przyczepa jest mała, korzysta się z klemy ze śrubą zaciskową. Koła są w tym przypadku mocowane do dyszla. Jeśli zaś chodzi o te bardziej skomplikowane koła przeznaczone do większych przyczep są one najczęściej przyspawane. Rura do której się je przyspawa musi być natomiast nieco grubsza.
Ulepszenia i unowocześnienia
Warto zauważyć, że jest coraz więcej kół podporowych, które służą już nie tylko do stabilizacji przyczepy. Posiadają one często szereg innych funkcjonalności. Warto tu wspomnieć chociażby o kołach podporowych z wbudowaną wagą. Można przy ich pomocy sprawdzić, czy aby na pewno przyczepa nie jest przeładowana. Jest to z pewnością duże ułatwienie pakowania przyczepy.
Ponadto, na uwagę zasługują również koła podporowe wyposażone w napęd. Jest to bardzo ciekawa innowacja, która czasem okazuje się niezwykle przydatna. Napęd pozwala na obracanie przyczepy, jak również na nieznaczną zmianę jej położenie bez użycia samochodu czy innego pojazdu mechanicznego. Trzeba jednak pamiętać, że tego typu koła są oczywiście nieco droższe od tradycyjnych.
Jak nie przeładować przyczepy?
Pakując przyczepę trzeba uważać, aby jej nie przeładować. Koniecznie trzeba więc kierować się tym co mówi producent. Chodzi o nieprzekraczanie dopuszczalnego udźwigu danej przyczepy. Jednakże, nie zawsze określenie wagi ładunku jest proste.
Czasem waga towaru jest dobrze znana, wtedy więc nie ma problemu z przeładowaniem. Jeśli natomiast nie jest ona określona, trzeba samodzielnie zważyć towary przed załadowaniem. Jeśli nie jest to możliwe i pakuje się przyczepę na oko, należy załadować mniej, niż teoretycznie wydaje się, że przyczepa mogłaby udźwignąć.
Koła podporowe do przyczep kupisz na stronie https://unitrailer.pl/pol_m_Kola-podporowe-i-podpory-153.html.