Ciekawe

Kompleksowe i intuicyjne oprogramowanie dla poradni lekarskich

Rozwój technologiczny wkrada się we wszystkie zakamarki życia, a obsługę klientów bez użycia systemów informatycznych trudno sobie dziś wyobrazić i dotyczy to również pacjentów w publicznych oraz niepublicznych poradniach lekarskich. W jaki sposób oprogramowanie wspiera funkcjonowanie przychodni?

Przejrzysta elektroniczna dokumentacja medyczna

Dokumentacja medyczna dostępna z dowolnego urządzenia jeszcze do niedawna pozostawała w sferze marzeń. Dzisiaj lekarze i pracownicy administracyjni nie muszą nawet znajdować się w placówce medycznej, aby dokonać wglądu do informacji, nanieść poprawki lub sprawdzić terminy ustalonych wizyt. Mogą siedzieć w domu lub kawiarni, a nawet wykonywać pracę w podróży. Wystarczy, że dysponują komputerem, laptopem lub tabletem i mają dostęp do Internetu. Administrowanie danymi z dowolnego miejsca i urządzenia, a do tego niezależnie od pory dnia lub nocy to niezaprzeczalny komfort, który jest gwarantowany przez oprogramowanie dla przychodni lekarskich. Program umożliwia zebranie kompletnej dokumentacji w jednym miejscu i uporządkowanie jej w przejrzysty sposób, co wpływa bezpośrednio na skrócenie czasu wizyty pacjenta.

Recepty elektroniczne – oszczędność czasu

Odręczne wypisywanie recepty wymaga umieszczenia na formularzu wszystkich danych pacjenta, odpowiedniego oznaczenia oddziału NFZ i choroby, nazwy i dawki leku, podpisu oraz pieczątki lekarza. Tymczasem dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu dane pacjenta są wprowadzone niemal automatycznie, a system sam podpowiada kwestie takie jak poziom refundacji. Zamiast wpisywać nazwę leku wybiera się go z bazy leków. Jeśli w bazie jakiegoś preparatu nie ma, oczywiście nie ma problemu z wpisaniem go. Dzięki receptom elektronicznym czas spędzony w gabinecie może się skrócić o połowę lub nawet więcej.

Integracja systemu z laboratoriami medycznymi

Zamiast odręcznego uzupełniania kolejnego formularza lekarz może wysłać zlecenie badania bezpośrednio do określonego laboratorium. Ze względu na elastyczność systemu można go dostosować do współpracy z wybranymi laboratoriami. Efektywnie działający program do obsługi przychodni automatycznie generuje również przesyłane wyniki badań, które z łatwością można dołączyć do historii choroby. Oprogramowanie obsługuje się w sposób intuicyjny, co można stwierdzić już po wstępnym zapoznaniu się np. z ofertą http://www.mediporta.pl.

Obsługa płatności – wizyty komercyjne i w ramach NFZ

Niektóre przychodnie lekarskie prowadzą działalność wyłącznie odpłatną, a inne częściowo komercyjną i częściowo w ramach NFZ. W tym drugim przypadku poradnia musi jeszcze lepiej kontrolować wszystkie rozliczenia. Kompleksowe oprogramowanie dla przychodni ułatwia zadanie. Rozdziela wizyty nieodpłatne i komercyjne, a także zapewnia automatyczne sprawdzanie danych – np. eWUŚ – i ułatwia komunikację z NFZ, dzięki czemu pacjent jest obsługiwany zgodnie z obowiązującymi zasadami. W zakresie usług komercyjnych umożliwia tworzenie cenników, rejestrowanie zaliczek czy wystawianie faktur.

Previous ArticleNext Article